Jag har missat min bildvisning, hur gör jag?
Det går inte att avboka 12 timmar innan avtalad tid.
Du kan boka en ny tid för visning av dina fotografier, antingen på vårt kontor i Sollentuna eller på någon av de olika orter vi besöker för bildvisningar. Observera att det inte går att boka om din tid själv. Vi kan hjälpa dig att ta med dina bilder dit du önskar komma för ny visning. Vi arkiverar bilderna vid missad visning.
Skicka ett mail till info@klickkids.se där du anger namn och studionummer så kommer vi att hjälpa dig med en ny bokning av din visning.
Observera att det endast är ett fåtal visningar vi erbjuder, hör gärna av dig i god tid.

Jag har missat min tid för fotografering, hur gör jag?
Du blir inte debiterad vid uteblivet besök, har du inte kommit på din bokade tid så kommer vi att ge bort den till en drop-in kund. Vi uppskattar om du kan avboka din tid senast 12 timmar innan bokningen, det gör du via mailet som du fick när du bokade.

Hur använder jag mitt presentkort?
Presentkortet går endast att lösa in vid fotograferingstillfället i någon av våra studior. Du kan boka en tid för fotografering i valfri mobil Klick-Kids! studio. Det gör du HÄR.
Det går inte att kombinera flera presentkort eller använda det tillsammans med andra erbjudanden.

Hur kan jag betala på bildvisningen?
När du kommer på din bildvisning, betalar du för de bilder du valt ut och får med dig allt hem på en gång. Du kan betala på plats eller dela upp din betalning räntefritt. Vi har ett samarbete med Resurs Bank, där vi kan erbjuda er räntefri delbetalning upp till 12 månader, utan uppläggningsavgift.

Framkalla egna bilder.
Våra bilder som finns till försäljning är framkallade i 20x30cm förstoringar. I våra paket kan man köpa sina digitala filer som går att framkalla på egen hand. Vi framkallar alla våra bilder från samma filer som finns till försäljning. Vi rekommenderar att man framkallar upp till 40x60cm för att kvalitén ska vara god.
För mer info om paket och priser vänligen skicka mail till info@klickkids.se

Ångerrätt
Vi har ingen ångerrätt på våra bilder.
Då våra bilder går under följande kategori på konsumentverket:
– Varor som är specialtillverkade efter konsumentens önskemål eller som har en tydlig personlig prägel, till exempel familjefoton.

Integritetspolicy

Vem ansvarar för behandlingen av dina personuppgifter?
Klick-Kids! (”vi”) ansvarar för behandlingen av dina personuppgifter.
För oss är det viktigt att du som kund känner dig trygg i hur vi hanterar dina personuppgifter. Vi säljer aldrig vidare dina personuppgifter till andra företag.

Vilka personuppgifter behandlar vi om dig?
Vi behandlar endast personuppgifter som är nödvändiga för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden. Exempel på uppgifter vi behandlar är namn, email, telefonnummer, postnummer, digitala och utskrivna bilder på barnen.

Hur får vi tillgång till dina personuppgifter?
Vi samlar in uppgifter om dig/dina barn i samband med fotograferingar (på kundkort, bilder och i bokningssystem,), vid bokning online av fotografering eller bildvisning, vid vinst i någon av våra tävlingar och vid anmälan till vårt nyhetsbrev.

Hur och varför använder vi dina personuppgifter?
För att kunna kontakta dig vid eventuella ändringar eller fel.
För att kunna utföra åtagande och tjänster åt dig som kund.
För att skicka ut nyhetsbrev.
För att kunna skicka priser vid vinst i tävlingar.
Vi använder även bilder på barnen i marknadsföringssyfte (på sociala medier och trycksaker) om en vuxen/vårdnadshavare/målsman har gett sitt samtycke vid fotograferingen (kryssat i en ruta på kundkortet samt skrivit under).

Hur länge sparar vi uppgifter om dig?
Dina uppgifter sparas så länge som det krävs enligt lag eller om vi behöver informationen för att kunna fullfölja ett avtal med dig.

Vem lämnar vi ut personuppgifter till?
Vi lämnar ut uppgifter till olika tjänsteleverantörer (bokningssida, nyhetsbrevssida och betallösningstjänster) samt även till fotolabbet som framkallar våra bilder. De får endast tillgång till den informationen som är nödvändig för att de ska kunna uppfylla sina åtagande gentemot oss.

Vilka rättigheter har du?
Du har rätt att bli bortglömd vilket betyder att vi är skyldiga att radera dina uppgifter om du så önskar.
Du har rätt till rättelse vilket betyder att vi måste uppdatera dina uppgifter om något är felaktigt.
Du har rätt till tillgång vilket betyder att vi måste skicka ett utdrag av de uppgifter vi har om dig i ett dokument.

Kontakt
Om du har några frågor om hur vi behandlar dina personuppgifter eller om du vill få dem rättade eller raderade så ber vi dig att maila oss på adressen nedan:
info@klickkids.se

Övriga frågor når du oss via mail: info@klickkids.se